Terug
Gepubliceerd op 19/10/2023

Notulen  OCMW-raad

do 14/09/2023 - 21:00 Grote vergaderzaal, Kasteeldreef 72 te 9920 Lievegem
Aanwezig: Nicholas Spinel, voorzitter
Kim Martens, burgemeester
Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, schepenen
Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, raadsleden
Eddy De Mits, algemeen directeur
Verontschuldigd: Christophe Huysman, raadslid

De voorzitter opent de zitting op 14/09/2023 om 21:31.

  • Openbaar

    • Goedkeuren notulen en zittingsverslag van de vorige zitting

      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Verontschuldigd: Christophe Huysman
      Bevoegd lid

      Kim Martens, burgemeester

      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 32 en 74
      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 mei 2019 houdende goedkeuring huishoudelijk reglement ocmw-raad, artikel 31 en 32

      Feiten en motivering

      De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de OCMW-raad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld.
      Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de OCMW-raadsleden.
      Elk OCMW-raadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de OCMW-raad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
      Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de OCMW-raad en de algemeen directeur.

      Het zittingsverslag is hier te bekijken.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Voorstanders: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      De OCMW-raad keurt de notulen en het zittingsverslag van de OCMW-raadszitting van 28 juni 2023 goed.

    • Meerjarenplan 2020-2025 - opvolgingsrapportering eerste semester 2023: kennisname

      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Verontschuldigd: Christophe Huysman
      Bevoegd lid

      Kim Martens, burgemeester

      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid de artikelen 171 §4, 176 en 263 

      Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen van 30 maart 2018, inzonderheid de artikelen 6, 29 en 108

      Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen, inzonderheid artikel 5

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 18 december 2019 tot vaststelling van het meerjarenplan 2020-2025 voor haar gedeelte

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2020 houdende meerjarenplan 2020-2025 - aanpassing 1 deel OCMW

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 22 december 2021 houdende meerjarenplan 2020-2025 - aanpassing 2 deel OCMW

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 december 2022 houdende meerjarenplan 2020-2025 - aanpassing 3 deel OCMW

      Feiten en motivering

      Overeenkomstig artikel 263 van het decreet lokaal bestuur bepalen de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn wanneer hen een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan, wordt voorgelegd. Hierbij wordt minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgings-rapportering over het eerste semester van het boekjaar voorgelegd.

      Volgens artikel 29 van het besluit van de Vlaamse Regering over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen hoort de opvolgingsrapportering minstens volgende elementen te bevatten:

      - stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan;

      - overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar;

      - in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan;

      - in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico's.

      In functie van de rapportering over het meerjarenplan 2020-2025 werd geopteerd voor een rapportering op actieniveau.

      Besluit

      Enig artikel

      De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de opvolgingsrapportering over het 1ste semester 2023.

    • Lijst met nominatieve subsidies 2023 - toekennen werkingsbijdrage aan Zorgbedrijf Meetjesland : goedkeuring

      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Verontschuldigd: Christophe Huysman
      Bevoegd lid

      Kim Martens, burgemeester

      Hilde De Graeve, schepen

      Regelgeving

      Wet van 14 november 1983 over de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen

      Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 78, 17°

      Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 december 2022 over de goedkeuring van de lijst OCMW nominatieve subsidie 2022 en 2023

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 22 februari 2023 over toetreding tot welzijnsvereniging zorgbedrijf Meetjesland, toetreding, ontwerpstatuten en ontwerp beheersovereenkomst, addendum personeel, inbreng (DGAT)

      Feiten en motivering

      Jaarlijks wordt de lijst met nominatieve subsidies opgenomen in het meerjarenplan en voorgelegd aan de raad. De lijst met nominatieve subsidies 2022 en 2023 werd voorgelegd aan de gemeenteraad van 21 december 2022.

      Met ingang op 1 januari 2024 wordt de dienst voor gezinszorg en aanvullende thuiszorg (DGAT) overgedragen naar Zorgbedrijf Meetjesland. In die context wenst het zorgbedrijf voor de laatste maanden van 2023 al een coördinator aan te werven die alles grondig kan voorbereiden, de verzorgenden en de klanten leert kennen, het werkingsgebied en het middenveld (artsen, verplegingsdiensten enz. leert kennen in Lievegem) leert kennen, reclame voor de dienst kan voorbereiden, enz…

      Voor het aanwerven van een coördinator voor een periode van twee maanden wordt voorgesteld om een werkingsbijdrage van €12.500 toe te kennen (brutoloonkost voor twee maanden niveau B geschat op €10.000 à €12.500). Dit betreft een geraamde, vermoedelijke kostprijs. Na verloop van het boekjaar zal de exacte loonkost voor de coördinator bij wijze van werkingsbijdrage worden opgevraagd door Zorgbedrijf Meetjesland.

      Financiële impact

      De werkingsbijdrage van €12.500 voor Zorgbedrijf Meetjesland zal voorzien worden onder jaarbudgetrekening 2023/GBB-WELZYN/0943-00/6499000/OCMW/VB/IP-GEEN (Samenwerkingsovereenkomsten).

      Via interne kredietverschuivingen 2023-53 zal het benodigd krediet worden verschoven vanaf jaarbudgetrekening 2023/GBB-PER/0951-00/6203000/OCMW/VB/IP-GEEN.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Voorstanders: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Artikel 1

      De raad voor maatschappelijk welzijn keurt voor het lopende boekjaar 2023 een werkingsbijdrage van €12.500 voor Zorgbedrijf Meetjesland goed.

      Artikel 2

      De raad voor maatschappelijk welzijn keurt interne kredietverschuiving 2023-53 goed.

    • Personeel - arbeidsreglement gemeente en OCMW Lievegem: goedkeuring

      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Verontschuldigd: Christophe Huysman
      Bevoegd lid

      Hilde De Graeve, schepen

      Regelgeving

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur artikel 78 en 286

      Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 3 juli 2019 over Rechtspositieregeling OCMW Lievegem: goedkeuring, zoals gewijzigd door de besluiten van 1 juli 2020, 18 november 2020 en 24 november 2021 en 14 september 2022

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2020 over Personeel - Arbeidsreglement gemeente en OCMW Lievegem - Deel arbeidsduur, uurregelingen en reglement tijdsregistratie

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24 november 2021 over Personeel - Arbeidsreglement gemeente en OCMW Lievegem - Organisatie permanentieregelingen en telewerkpolicy

      Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 september 2022 over Personeel - arbeidsreglement gemeente en OCMW Lievegem - fietspolicy

      Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 4 juli 2023 over Personeel - arbeidsreglement: principiële goedkeuring

      Feiten en motivering

      De raad keurde op 16 december 2020 het arbeidsreglement voor lokaal bestuur Lievegem goed. Dit beperkte zich tot:

      • Titel I. Toepassingsgebied en algemene bepalingen;
      • Titel II. Arbeidsduur;
      • BIJLAGE I. Uurregelingen;
      • BIJLAGE II. Reglement tijdsregistratie.

      Op 24 november 2021 werden nog twee bijlagen goedgekeurd:

      • BIJLAGE III. Organisatie permanentieregelingen;
      • BIJLAGE IV. Telewerkpolicy.

      Op 14 september 2022 volgde dan nog:

      • BIJLAGE V. Fietspolicy.

      In samenwerking met Jurplus wordt het arbeidsreglement nu vervolledigd met alle verplichte bepalingen. Ook worden er nog een aantal nieuwe bijlagen toegevoegd. Wijzigingen aan de bestaande inhoud worden in blauw weergegeven of blauw gemarkeerd.

      Het ontwerp van het arbeidsreglement werd geagendeerd op een principieel vakbondsoverleg op 25 juli 2023. Naar aanleiding hiervan werd er nog een kleine wijziging aangebracht aan artikel 10 over de afwijking van werkroosters.

      Het aangepaste ontwerp werd dan voorgelegd aan het hoger overlegcomité op 31 augustus 2023 (zie bijlage)

      Publieke stemming
      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Voorstanders: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Enig artikel

      De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het arbeidsreglement voor gemeente en OCMW Lievegem goed.

    • Organogram Lievegem - aanpassing: vaststelling

      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Verontschuldigd: Christophe Huysman
      Bevoegd lid

      Hilde De Graeve, schepen

      Regelgeving

      Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur,

      • artikel 161 (de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast))
      • artikel 171 § 4 (De algemeen directeur zorgt in overleg met het managementteam voor de opmaak van het voorontwerp van het organogram.)
      • artikel 179 (Gemeente en OCMW hebben een gemeenschappelijk managementteam; dat bestaat de algemeen directeur, de adjunct-algemeen directeur, de financieel directeur en alle andere leden die geen mandataris zijn en waarvan de deelname aan het managementteam nuttig wordt geacht voor het functioneren van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn; dat de burgemeester, of de door hem aangewezen schepen, met raadgevende stem deel uitmaakt van het managementteam)
      • artikel 184 (personeel kan in statutair of in contractueel dienstverband worden aangesteld)

      De beslissing van de OCMW-raad van 27 april 2022 met als onderwerp 'Personeel - wijziging organogram en personeelsplan (personeelsformatie): vaststelling’
      De beslissing van het college van 12 juli 2022 met als onderwerp ‘Personeel - team personeel - prioriteitenlijst - aanwerving van een tijdelijke deskundige personeel - externe dienstverlener: goedkeuring’
      De beslissing van het college van 30 augustus 2022 met als onderwerp ‘Personeel - aanwerving administratief medewerkers diverse teams - aanpassing organogram: principieel akkoord’
      De beslissing van het college van 6 september 2022 met als onderwerp Nota werklast team burger en voorstel tot oplossing: principiële goedkeuring’
      De beslissing van de gemeenteraad van 14 september 2022 met als onderwerp ‘Personeel - invulling van 2 VTE administratieve medewerkers - opname van deze functies bij een volgende wijziging van het organogram: goedkeuring'
      De beslissing van het college van 4 oktober 2022 met als onderwerp ‘Personeel -team cultuur en bibliotheek - motivatienota tot aanwerving
      bibliotheekmedewerker: goedkeuring’
      De beslissing van het college van 4 oktober 2022 met als onderwerp 'Personeel - team groen - ambtshalve herplaatsing van een vast aangesteld statutair personeelslid in een functie van dezelfde rang: principiële goedkeuring'
      De beslissing van het college van 18 oktober 2022 met als onderwerp ‘Personeel -team sport - motivatienota tot wijziging personeelsbezetting team Sport: goedkeuring’
      De beslissing van de gemeenteraad van 23 november 2022 met als onderwerp ‘Personeel - invulling van 0,5VTE deskundige secretariaat - wijziging van de formatie van deskundigen secretariaat in team strategie, secretariaat en communicatie bij een volgende wijziging van het organogram: goedkeuring'
      De beslissing van het college van 10 januari 2023 met als onderwerp ‘IT en informatieveiligheid - externe dienstverlener IT - gunning: goedkeuring’
      De beslissing van het college van 7 maart 2023 met als onderwerp ‘Personeel - teams infrastructuur - Eindrapport en implementatieplan analyse door CC Consult - vertaling naar stappenplan door Stuurgroep: goedkeuring’
      De beslissing van het college van 25 april 2023 met als onderwerp ‘Personeel - team burger - aanpassing organogram: principieel akkoord’
      De beslissing van de gemeenteraad van 31 mei 2023 met als onderwerp ‘Personeel - invulling van een extra 0.5 VTE administratief medewerker team burger - opname van deze functie bij een volgende wijziging van het organogram: goedkeuring
      De beslissing van het college van 18 juli 2023 met als onderwerp 'Organogram Lievegem - aanpassing: principiële goedkeuring'

      Feiten en motivering

      Aanleiding

      Het huidige organogram is aan een actualisatie toe.

      De redenen hiervoor zijn:

      • De organisatie is in voortdurende ontwikkeling, waardoor de personeelsnoden gewijzigd zijn.
      • Het bestuur wil inzetten op de noodzaak om kwaliteitsvol personeel aan te trekken en in dienst te houden.
      • Bepaalde functies zijn op dit moment ingevuld en structureel nodig, maar nog niet voorzien in het organogram. Op die manier kunnen de selectieprocedures niet worden uitgeschreven.

      Volgende bijlagen werden toegevoegd:

      • Het aangepaste organogram, opgesteld per team en inclusief de motivatie
      • De managementsamenvatting van de financiële impact op korte en lange termijn
      Financiële impact

      De impact wordt in detail beschreven in de managementsamenvatting van de financiële impact.
      Vanuit budgettair oogpunt stellen er zich momenteel geen problemen om de financiële impact van deze organogramaanpassing op te vangen. Op (korte) termijn zou kunnen worden bekeken of de impact (deels) kan worden gecompenseerd, waarvoor het managementteam voorstellen opgesteld heeft die toegevoegd werden in bijlage.
      De voorgestelde wijzigingen worden voorzien in de meerjarenplanning.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block, Eddy De Mits
      Voorstanders: Nicholas Spinel, Kim Martens, Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Ivan Goethals, Steven Lambert, Jurgen Blomme, Dirk De Poorter, Tim Maenhout, Judith De Muynck, Nik Braeckman, Ann Boterdaele, Didier Garré, Patrick Dossche, Wouter De Muynck, Wout Bonroy, Marc Boterdaele, Lut Van der Spurt, Silke Eloot, Gunter Lippens, Wouter Ryckaert, Matthias De Block
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Enig artikel

      De raad voor maatschappelijk welzijn stelt het organogram vast.

Namens OCMW-raad,

Eddy De Mits
algemeen directeur

Nicholas Spinel
voorzitter