Terug
Gepubliceerd op 29/11/2023

Besluit  College van burgemeester en schepenen

di 28/11/2023 - 13:30

Tijdelijk politiereglement naar aanleiding van 'Fosmozz' - 28ste FOS De Sperwer: vaststelling

Aanwezig: Kim Martens, burgemeester - voorzitter
Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Jeroen Van Acker, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, schepenen
Eddy De Mits, algemeen directeur
Verontschuldigd: Guy De Neve, Martine Lataire-Gyssels, schepenen
Bevoegd lid

Chris De Wispelaere, schepen

Regelgeving

Nieuwe gemeentewet, inzonderheid artikel 130 bis
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 286
Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 28 november 2023 over de Scouts Waarschoot 28ste FOS De Sperwer - aanvraag evenement Fosmozz: goedkeuring


Feiten en motivering

Het college is bevoegd om de tijdelijke politiereglementen op de gemeentewegen vast te stellen.

Nele Van Kerckhove, namens 28ste FOS De Sperwer, organiseert 'Fosmozz' van zaterdag 9 maart 2024 20.00 uur tot en met zondag 10 maart 2024 4.00 uur.
Er werd op 30 oktober 2023 een aanvraag ingediend door Nele Van Kerckhove, namens 28ste FOS De Sperwer om tijdens deze organisatie verkeersmaatregelen te treffen.

Er zal ook nog een kinderfuif doorgaan van 16.30 uur tot en met 19.30 uur voor hun leden van 5 jaar tot en met 14 jaar.

De uitgewerkte verkeersregeling komt de verkeersveiligheid ten goede.

Bekendmaking

Dit besluit wordt bekendgemaakt op de gemeentelijke website en opgestuurd naar de aanvrager, gouverneur, de griffie van de politierechtbank en van de rechtbank van eerste aanleg, de lokale politie Deinze-Zulte-Lievegem, Hulpverleningszone Centrum en noodcentrale (enkel bij wegomleggingen of gewijzigde verkeerssituaties), De Lijn (indien route), Bpost, IVM, Lievo, Unizo, LVZ en de inwoners en betrokken handelaars.

Indien het politiereglement hinder met zich meebrengt voor de inwoners worden ze één week voor de aanvang van het evenement door de organisatie per brief verwittigd. 

Besluit

Artikel 1

Het tijdelijk politiereglement van 'Fosmozz' wordt vastgesteld als volgt:

1. vanaf 9 maart 2024 13.00 uur tot en met 10 maart 2024 5.00 uur:

  • Afsluiten van Willemstraat
  • Invoeren van éénrichtingsverkeer in Berg en Zevenbunders (vanaf kruispunt Keerstraatje/Berg tot en met kruispunt Zevenbunders/Hendrik Consciencelaan)
  • Wegomlegging via Hendrik Consciencelaan - Berg
  • Afsluiten van wegel van Weststraat (tussen huisnummer 39 en 41) naar Willemstraat
2. vanaf 9 maart 2024 15.00 uur tot en met 10 maart 2024 5.00 uur:
  • Stilstaan- en parkeerverbod in Willemstraat
  • Parkeerverbod in Berg en Zevenbunders langs de rijweg (vanaf kruispunt Keerstraatje/Berg tot en met kruispunt Zevenbunders/Hendrik Consciencelaan). De parkeervakken blijven beschikbaar


Artikel 2

Het tijdelijk politiereglement wordt als volgt gesignaleerd:

1. vanaf 9 maart 2024 13.00 uur tot en met 10 maart 2024 5.00 uur:

  • Nadar + C3 + bord 'uitgezonderd bewoners' + M2 aan kruispunt Willemstraat/Berg

  • Bord F19 + M4 op volgende kruispunten: Keerstraatje/Berg, Berg/Willemstraat, Berg/Zevenbunders en Zevenbunders/Zevenbunders (2x)
    Bord C1 + M2  op volgende kruispunten: Berg/Willemstraat, Berg/Zevenbunders, Zevenbunders/Zevenbunders (2x) en Zevenbunders/Hendrik Consciencelaan
    Bord C31a op volgende kruispunten: Rapenburg/Berg, Zevenbunders/Zevenbunders en Hendrik Consciencelaan/Zevenbunders
    Bord C31b op volgende kruispunten: Berg/Willemstraat en Hendrik Consciencelaan/Zevenbunders

  • Borden F41

  • Nadar + C3 + M2 aan het begin van de wegel uit Weststraat richting Willemstraat (tussen huisnummer 39 en 41)

2. vanaf 9 maart 2024 15.00 uur tot en met 10 maart 2024 5.00 uur:
  •  Borden E3

 

Artikel 3

De signalisatie wordt aangeleverd door de gemeentediensten. De nodige signalisatie zal op voorhand klaargezet worden en dient door de organisator op straat geplaatst te worden bij aanvang en terug bij einde van het evenement.