Jeroen Van Acker, schepen
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 §3 en 41, 2° bevoegdheid gemeenteraad vaststellen van gemeentelijke reglementen
Wet van 25 juni 1993 betreffende de uitoefening van ambulante activiteiten en de organisatie van openbare markten, gewijzigd bij wet van 4 juli 2005, van 20 juli 2006 en van 22 december 2009, 21 januari 2013 en decreet van 24 februari 2017, artikelen 8 tot en met 10
Koninklijk besluit van 24 september 2006 over de uitoefening en organisatie van kermisactiviteiten en ambulante activiteiten in kermisgastronomie, artikelen 8 tot en met 24
Gemeenteraadsbesluit van 20 november 2019 over het reglement met betrekking tot kermisactiviteiten op de openbare kermissen
Gemeenteraadsbesluit van 29 maart 2023 over het reglement met betrekking tot kermisactiviteiten op de openbare kermissen - aanpassing
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 13 juni 2023 over de principiële goedkeuring van de aanpassen van het kermisreglement
In de gemeenteraad van 29 maart 2023 werd een aanpassing van het reglement goedgekeurd.
De organisatie van het kinderuurtje en bijhorende voorwaarden werden toegevoegd aan het reglement.
Voor Gemeentekermis Lovendegem werd het kinderuurtje vastgelegd op zondag van 16.00 uur tot 17.00 uur.
Voorgesteld wordt om de bepalingen rond het kinderuurtje aan te vullen:
'Tijdens het prikkelarm kinderuurtje worden stroboscopen uitgezet en felle lichten gedimd.'
'Het College van Burgemeester en Schepenen kan een afwijking toestaan ingeval van een feestdag.'
Na overleg met het feestcomité van Lovendegem en enkele foorkramers werd beslist om het kinderuurtje in Lovendegem aan te passen naar maandag van 16.00 tot 18.00 uur.
Reglement over de kermisactiviteiten op de openbare kermissen
Artikel 1 Toepassingsgebied (wet art. 1 5°, art. 2 §2)
Als kermis wordt beschouwd elke manifestatie ingericht of voorafgaand toegelaten door de gemeente om, op vastgestelde plaatsen en tijdstippen, de uitbaters van kermisattracties of van vestigingen van kermisgastronomie, die er producten of diensten aan de consument verkopen, samen te brengen.
Als kermisactiviteit wordt beschouwd elke verkoop, te koop aanbieding of uitstalling met het oog op de verkoop van diensten aan de consument in het kader van de uitbating van kermisattracties of van vestigingen van kermisgastronomie.
Dit reglement is niet van toepassing op pretparken, noch op vaste kermisattracties.
Artikel 2 Gegevens van openbare kermissen (wet art. 8 §2)
2.1. Data openbare kermissen
De gemeente richt op het openbaar domein volgende openbare Gemeentekermissen in:
Lovendegem
Gemeentekermis
Plaats: Dorp
Periode: weekend (vrijdag t.e.m. maandag) voor 15 augustus
opbouw / afbraak:
dinsdag/ dinsdag
Waarschoot
Paaskermis
Plaats: Dorpsplein
Periode: Goede Vrijdag t.e.m. Paasmaandag
opbouw / afbraak:
woensdag / maandag
Septemberkermis
Plaats: Dorpsplein
Periode: vrijdag voor tweede weekend september tot maandag er op volgend
opbouw / afbraak:
woensdag / maandag
Zomergem
Zomerkermis
Plaats: Markt, Dreef en Maarten Steyaertplein
Periode: 4de zondag van juni - van vrijdag tot dinsdag
opbouw / afbraak:
dinsdagmiddag tot vrijdag / woensdag
Winterkermis
Plaats: Markt, Dreef en Maarten Steyaertplein
Periode: weekend bij 11 november t.e.m. maandagavond
opbouw / afbraak:
dinsdagmiddag / maandagavond
De standplaatsen ingenomen ter gelegenheid van voornoemde kermissen mogen niet langer bezet worden dan gedurende de in dit artikel vermelde periodes.
De gemeenteraad geeft volmacht aan het College van Burgemeester en Schepenen om de data voor de kermissen te bepalen.
Het College van Burgemeester en Schepenen kan een afwijking van het aantal dagen toestaan ingeval van een feestdag.
2.2. Organisatie kinderuurtje tijdens openbare Gemeentekermissen
• Paaskermis Waarschoot
o vrijdag van 18.00 uur tot 19.00 uur
o maandag van 10.00 uur tot 12.00 uur
• Zomerkermis Zomergem
o maandag van 16.00 uur tot 17.30 uur
o dinsdag van 16.00 uur tot 17.30 uur
• Gemeentekermis Lovendegem
o maandag van 17.00 uur tot 19.00 uur
• Septemberkermis Waarschoot
o vrijdag van 18.00 uur tot 19.00 uur
o maandag van 15.30 uur tot 17.30 uur
• Winterkermis Zomergem
o vrijdag van 17.00 uur tot 19.00 uur
o zaterdag van 15.00 uur tot 17.00 uur
De foorreizigers bieden een gratis beurt of korting aan.
De foorreizigers bieden dit aan zonder verdere aankoopverplichtingen, de gratis beurten geven geen recht op prijzen.
Tijdens het kinderuurtje wordt het geluidsniveau aangepast tot zachte achtergrondmuziek.
Tijdens het prikkelarm kinderuurtje worden stroboscopen uitgezet en felle lichten gedimd.
De voorwaarden worden voorgedrukt op een kermiskaart en worden verspreid onder de kinderen van de basisscholen in de betreffende deelgemeente van Lievegem en aan de overige kinderen woonachtig in de betreffende deelgemeente van Lievegem tot de leeftijd van 12 jaar.
Het College van Burgemeester en Schepenen kan een afwijking toestaan ingeval van een feestdag.
Artikel 3 Voorwaarden inzake toewijzing standplaatsen (wet art. 8§2, art. 10 § 1 en KB art. 4 §2 en art. 10)
De standplaatsen op een openbare kermis worden toegewezen:
1. Voor kermisattracties en vestigingen van kermisgastronomie met bediening aan tafel:
- aan de houders van een “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten” voor eigen rekening
- aan rechtspersonen door tussenkomst van de persoon verantwoordelijk voor hun dagelijks bestuur houder van de “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten”
2. Voor vestigingen van kermisgastronomie zonder bediening aan tafel:
- Houders zijn van een “machtiging als werkgever in ambulante activiteiten” voor eigen rekening
- aan rechtspersonen door tussenkomst van de persoon verantwoordelijk voor hun dagelijks bestuur houder van de “machtiging als werkgever in ambulante activiteiten”
Bijkomende voorwaarden:
- uitbater dient behoorlijk gedekt te zijn door verzekeringspolissen inzake burgerlijke aansprakelijkheid en tegen brandrisico’s
- wanneer het een kermisattractie met voortbeweging van personen, aangedreven door een niet-menselijke energiebron betreft, de attractie voldoet aan de bepalingen van artikel 10 van het KB van 18 juni 2003 betreffende de uitbating van kermistoestellen
- het bewijs dat de vestiging van kermisgastronomie met bediening aan tafel en de personen die er werkzaam zijn voldoen aan de reglementaire voorwaarden inzake volksgezondheid
- Vanuit het oogpunt van dierenwelzijn worden geen kermisattracties met dieren toegelaten
- Er mogen geen alcoholische dranken aangeboden worden door de foorreizigers
- Er geldt voor alle kermissen een verbod op verdeling van bommetjes, vuurwerk, ander springtuig, BB-guns, elke andere vorm van airsoftwapens, Gas Blow Back (gas); Automatic Electric Guns (AEG}, CO2-patronen of Veerdrukwapentuig.
- De foorreizigers die eten, drinken of verpakte goederen aan het publiek aanbieden of te beschikking stellen, voorzien voldoende afvalbakken in de onmiddellijke nabijheid van hun kraam.
Artikel 4 Verhouding abonnement – losse plaatsen (KB art. 8, 9 § 1)
De standplaatsen op de openbare kermissen worden toegewezen hetzij voor de duur van de kermis, hetzij per abonnement. Het abonnement is de regel.
De toewijzing voor de duur van de kermis is mogelijk:
- in geval van absolute noodzaak;
- wanneer de verplichtingen onafscheidelijk zijn verbonden aan de hernieuwing van de kermis (bijvoorbeeld introductie van nieuwe attracties).
De standplaatsen per abonnement worden toegewezen aan de uitbater die een zelfde standplaats op een abonnementsplaats heeft verkregen gedurende drie opeenvolgende jaren.
Voor de berekening van de termijn, worden de opeenvolgende jaren van verkrijging van de standplaats door de overlater verrekend in het voordeel van de overnemer, op voorwaarde dat er geen onderbreking was bij de overname.
De regel van drie jaar geldt niet wanneer de standplaats werd verkregen naar aanleiding van een opschorting van het abonnement. Deze beperking is echter niet van toepassing op de persoon die daarna de nieuwe overnemer is geworden van de standplaats.
Artikel 5 Toewijzingsregels voor standplaatsen op de openbare kermissen (KB art. 13)
5.1. Vacature en kandidatuurstelling standplaats (KB art. 13 en 14)
Wanneer een standplaats vrijkomt, zal de burgemeester of zijn afgevaardigde deze vacature bekend maken door publicatie van een kennisgeving.
Deze kennisgeving zal gebeuren door middel van een bericht aangeplakt aan het gemeentelijk infobord en via de website https://www.lievegem.be/kermissen
De kandidaturen worden ingediend volgens de voorschriften en binnen de termijn voorzien in de kennisgeving van de vacature.
1. De kandidaturen moeten minimum volgende elementen bevatten :
2. Omschrijving van de attractie of kermisgastronomie
3. Vermelding van de openbare kermis waarvoor de kandidatuurstelling ingediend wordt
4. in te nemen oppervlakte inclusief de wagens noodzakelijk voor de uitbating (elektriciteitsgroep,... ) (inclusief foto van de normale opstelling)
5. Ondernemingsnummer
6. Opgave van de oppervlakte nodig voor eventuele woonwagens en vervoerwagens (deze worden sowieso buiten de kermissite opgesteld op de plaatsen aangeduid door de plaatsmeester)
7. Geldig verzekeringsattest foorreiziger Brand en Burgerlijke Aansprakelijkheid
8. Bewijs van goed gedrag en zeden (max. 3 maanden oud)
Kandidaturen die hieraan niet voldoen, worden niet weerhouden
5.2. Onderzoek van de kandidaturen (KB art. 15)
Voor de vergelijking van de kandidaturen onderzoekt de gemeente of voldaan is aan de voorwaarden inzake toewijzing vermeld in artikel 3 van dit reglement.
De standplaatsen worden toegewezen op basis van één of meer van de volgende criteria :
1. de aard van de attractie of van de vestiging;
2. de technische specificaties van de attractie of van de vestiging;
3. de graad van veiligheid van de attractie of van de vestiging;
4. de aantrekkingskracht van de attractie of van de vestiging;
5. de deskundigheid van de uitbater, van de “aangestelde – verantwoordelijken” en van het tewerkgesteld personeel;
6. desgevallend, de nuttige ervaring;
7. de ernst en het zedelijk gedrag van de kandidaat.
Het openen van de kandidaturen, hun vergelijkend onderzoek, de controle van de voorwaarden en de gemotiveerde beslissing tot toewijzing van de standplaats worden opgenomen in een proces-verbaal.
5.3. Bekendmaking van de toewijzing van de standplaats (KB art. 15 § 5)
De gemeente deelt zowel aan de kandidaat die de standplaats toegewezen kreeg als aan elke niet weerhouden kandidaat de beslissing die hem aanbelangt mee:
- hetzij bij ter post aangetekend schrijven met ontvangstmelding,
- hetzij bij persoonlijk overhandigde brief tegen ontvangstmelding,
- hetzij per duurzame drager (fax of e-mail) met ontvangstmelding
Inname en opheffing standplaats
Elke standplaatshouder moet zich bij het opstellen van de attractie of inrichting houden aan de richtlijnen van de plaatsmeester. Wanneer een standplaatshouder wegens overmacht niet op het afgesproken moment kan oprijden moet hij de plaatsmeester hiervan op de hoogte brengen. De standplaats wordt maximum 24 u voorbehouden aan de betrokkene. Nadien wordt ze beschouwd als opgeschort voor de duur van de kermis en kan de plaatsmeester, zonder verder verwittiging, vrij beschikken over de plaats zonder dat de foorkramer hiervoor enige schadevergoeding kan eisen. De wagens onmisbaar voor de uitbating (elektriciteitsgroepen, ..) zullen onmiddellijk tegen de inrichting worden opgesteld. De afmetingen van deze wagens wordt niet meegerekend voor de berekening van de standplaatsvergoeding.
Artikel 6. Het register of plan van de toegewezen standplaatsen (KB art. 16)
Een plan of register wordt bijgehouden waarin voor elke toegewezen standplaats vermeld staat:
1. de situering van de standplaats;
2. de toewijzingsmodaliteiten van de standplaats;
3. de duur van het gebruiksrecht of het abonnement;
4. de naam, voornaam, adres van de persoon aan wie of door tussenkomst van wie de standplaats toegewezen werd;
5. desgevallend, het maatschappelijk doel van de rechtspersoon aan wie de standplaats toegewezen werd en het adres van haar maatschappelijke zetel;
6. het ondernemingsnummer;
7. de aard van de attractie of van de vestiging die de standplaats inneemt of die op de standplaats toegelaten is;
8. de prijs van de standplaats behalve wanneer deze uniform werd vastgesteld;
9. desgevallend, de identificatie van de overlater en de datum van de overdracht.
Artikel 7 Spoedprocedure (KB artikel 17)
Indien, in de vijftien dagen voorafgaand aan de opening van de kermis, de standplaatsen vacant blijven
- hetzij omdat zij niet konden worden toegewezen na afloop van de gewone procedure (cf. artikel 5 van dit reglement),
- hetzij omdat ze dit in die tussentijd zijn geworden,
- hetzij tengevolge van hun niet-bezetting resulterend uit de afwezigheid van hun houder,
kan er worden voorzien in een spoedprocedure die als volgt is bepaald:
1. de gemeente raadpleegt de door hem gekozen kandidaten. Hij richt zich, in de mate van het mogelijke, tot verscheidene kandidaten per voorziene standplaats;
2. de kandidaturen worden ingediend hetzij per duurzame drager tegen ontvangstbewijs, hetzij schriftelijk tegen ontvangstbewijs;
3. de gemeente gaat over tot de toewijzing van de standplaatsen overeenkomstig de bepalingen opgenomen in artikel 5.2, eerste en tweede lid van dit reglement;
4. hij stelt een proces-verbaal op dat per vacature of onbezette standplaats de kandidaten vermeldt die hun kandidatuur hebben ingediend;
5. indien meerdere kandidaten naar eenzelfde standplaats dingen, geeft hij in het proces-verbaal de motivatie van zijn keuze aan;
6. hij deelt aan iedere kandidaat, hetzij bij ter post aangetekend schrijven met ontvangstmelding, hetzij bij persoonlijk overhandigde brief tegen ontvangstmelding, hetzij per duurzame drager (bijv. fax of e-mail) met ontvangstmelding, de beslissing mede die hem aanbelangt.
Het plaatsen van uitbaters van kermisattracties of vestigingen waaraan een standplaats werd toegewezen op basis van de spoedprocedure, kan leiden tot aanpassingen aan het plan van de kermis, voor zover deze beperkt blijven en nauwkeurig worden gemotiveerd door de technische noodzakelijkheden van de toevoeging van de nieuwkomers op het kermisterrein.
De aanpassingen zullen onderworpen worden aan de goedkeuring van de eerstvolgende gemeenteraad of college van burgemeester en schepenen, al naargelang het geval.
Artikel 8 Duur abonnement (KB Art. 12, §1 en 2)
Het abonnement heeft een duur van vijf jaar.
Na afloop wordt het stilzwijgend verlengd behalve in de gevallen bedoeld bij het opschorten (cf. artikel 9 van dit reglement) of het afstand doen van het abonnement (cf. artikel 10 van dit reglement).
De houder van het abonnement kan, op gemotiveerd verzoek, het abonnement voor een kortere duur verkrijgen. Deze aanvraag wordt ingewilligd bij de stopzetting van de activiteiten aan het einde van de loopbaan. Indien zij omwille van andere motieven aangevraagd wordt, hangt het af van de beoordeling van de burgemeester, van zijn afgevaardigde of van de concessionaris.
Artikel 9 Opschorten abonnement (KB art. 12 § 3)
1. De houder van het abonnement kan het abonnement opschorten wanneer:
- hij tijdelijk ongeschikt is om zijn activiteit uit te oefenen:
- door ziekte of ongeval op grond van een medisch attest,
- door overmacht op een verantwoorde wijze aangetoond.
De opschorting gaat in onmiddellijk na de bekendmaking van de ongeschiktheid en stopt op het einde van de kermis.
Indien de periode van opschorting één jaar overschrijdt, moet de opschorting minstens dertig dagen voor het begin van de kermis hernieuwd worden. De opschorting houdt op de dertigste dag volgend op de bekendmaking van het hernemen van de activiteiten. Bij het opheffen van de opschorting krijgt de standhouder automatisch zijn abonnement terug.
2. Hij over een abonnement beschikt voor een andere kermis die op hetzelfde ogenblik plaats heeft:
De opschorting moet worden bekend gemaakt tenminste drie maanden voor de begindatum van de kermis. Zij mag geen drie opeenvolgende jaren overschrijden.
De opschorting impliceert de opschorting van de wederzijdse verplichtingen die uit de overeenkomst voortkomen.
De vraag tot opschorting dient te gebeuren:
- hetzij bij ter post aangetekend schrijven met ontvangstmelding,
- hetzij bij persoonlijk overhandigde brief tegen ontvangstmelding,
- hetzij per duurzame drager (fax of e-mail) met ontvangstmelding
Artikel 10 Afstand van het abonnement (KB art. 12 §4)
De houder van het abonnement kan van het abonnement afstand doen :
- bij de vervaldag van het abonnement, mits een opzegtermijn van tenminste drie maanden;
- bij de stopzetting van zijn activiteiten, mits een opzegtermijn van tenminste drie maanden.
- indien hij definitief ongeschikt is om zijn activiteit uit te oefenen omwille van redenen vermeld in artikel 9 1° van dit reglement. De opzegging gaat in op de dertigste dag volgend op de bekendmaking van de ongeschiktheid.
- De houder kan een vervroegde beëindiging van zijn abonnement aanvragen voor andere motieven. De beslissing om gevolg aan deze aanvraag te geven hangt af van de beoordeling van de burgemeester, zijn afgevaardigde of de concessionaris.
- De rechthebbenden van de natuurlijke persoon die voor eigen rekening zijn activiteit uitoefent, kunnen bij zijn overlijden, zonder vooropzeg, afstand doen van het abonnement waarvan hij de houder was.
Artikel 11 Schorsing en opzegging van het abonnement (KB art. 12 § 6)
De gemeente kan het abonnement intrekken of opschorten:
- hetzij omdat de titularis van de standplaats niet langer voldoet aan de wettelijke verplichtingen betreffende de uitoefening van kermisactiviteiten of aan deze die van toepassing zijn op de betrokken attractie of vestiging,
- hetzij om inbreuken op het gemeentelijk reglement of de openbare orde.
- hetzij omwille van overmacht door onvoorziene werken of calamiteiten op de voorziene standplaats van de betrokken kermis.
- hetzij bij het niet respecteren van de richtlijnen bepaald door het college (oprijtijden, respecteren aangeduide standplaats, ontruimen van de kermis, bepalingen betreffende het verwijderen van afval, respecteren van de geluidsnormen, deelname kinderuurtje)
De beslissing tot schorsing wordt betekend bij een ter post aangetekend schrijven met ontvangstbewijs of op een duurzame drager tegen ontvangstbewijs.
Artikel 12 Overdracht standplaats (KB artikel 18)
De overdracht van een standplaats is toegelaten wanneer:
1. De houder van een standplaats op een openbare kermis de uitbating van zijn attractie(s) of zijn vestiging(en) stopzet;
2. de houder van een standplaats overlijdt. Zijn rechthebbenden kunnen zijn standplaats overlaten.
In beide gevallen is overdracht slechts mogelijk op voorwaarde dat :
- de overnemer(s) de attractie(s) of vestiging(en) uitgebaat op de overgedragen standplaatsen overneemt;
- de overnemer voldoet aan de voorwaarden tot het toewijzen van een standplaats op de kermis (cf. artikel 3 van dit reglement).
- de gemeente vastgesteld heeft dat de overnemer voldoet aan de voorwaarden tot overdracht.
Artikel 13 Inname standplaatsen (KB art. 11)
13.1. De standplaatsen kermisattractie of vestiging van kermisgastronomie met bediening aan tafel kunnen ingenomen worden door :
1. de personen aan wie standplaats toegewezen is (cf. art. 3 van dit reglement) houders “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten””
2. de verantwoordelijke van het dagelijks bestuur van een rechtspersoon aan wie de standplaats is toegewezen, houder van de “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten”
3. de echtgenoot of echtgenote of wettelijk samenwonende van de natuurlijke persoon aan wie de standplaats werd toegewezen, houders van de “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten” voor de uitoefening van de kermisactiviteit voor eigen rekening
4. de feitelijke vennoten van de natuurlijke persoon aan wie de standplaats werd toegewezen, houders van de “machtiging als werkgever in kermisactiviteiten” voor de uitoefening van de kermisactiviteit voor eigen rekening
5. de personen die beschikken over de “machtiging als aangestelde-verantwoordelijke in kermisactiviteiten” die de kermisactiviteit uitoefenen voor rekening of in dienst van de personen bedoeld in 1) tot en met 4)
6. aangestelden die de kermisactiviteit uitoefenen voor rekening of in dienst van de personen bedoeld in 1) tot en met 4) onder het gezag en in aanwezigheid van deze of van een persoon bedoeld in 5)
De personen bedoeld in 2. tot en met 5. kunnen deze standplaatsen innemen voor zover hun machtiging geldig is voor de attractie of vestiging die erop uitgebaat worden.
Zij kunnen deze standplaatsen innemen buiten de aanwezigheid van de personen aan wie of door middel van wie ze werden toegewezen.
13.2. De standplaatsen voor een ambulante activiteit in kermisgastronomie zonder bediening aan tafel kunnen ingenomen worden door :
1. de personen aan wie de standplaats toegewezen is (cf. art. 3 van dit reglement) houders “machtiging als werkgever in ambulante activiteiten”
2. de verantwoordelijke voor het dagelijks bestuur van een rechtspersoon, aan wie de standplaats is toegewezen, houder van een “machtiging als werkgever in ambulante activiteiten”
3. de feitelijke venno(o)t(en) van de natuurlijke persoon aan wie de standplaats werd toegewezen, houder van een “machtiging als werkgever” voor de uitoefening van een ambulante activiteit voor eigen rekening;
4. de echtgenoot of echtgenote en wettelijk samenwonende van de natuurlijke persoon aan wie de standplaats werd toegewezen, houder van een “machtiging als werkgever” voor de uitoefening van een ambulante activiteit voor eigen rekening;
5. door de personen die beschikken over een “machtiging als aangestelde A” of een “machtiging als aangestelde B”, die een ambulante activiteit uitoefenen voor rekening of in dienst van de natuurlijke persoon of rechtspersoon bedoeld in 1) tot en met 4)
6. door de personen vrijgesteld van de machtiging tot het uitoefenen van ambulante activiteiten in een vestiging kermisgastronomie zonder bediening aan tafel, in aanwezigheid en onder het gezag van de houder van de “machtiging ambulante activiteiten als werkgever” of van de houder van de “machtiging ambulante activiteiten als aangestelde A of B”
De personen opgesomd in 2. tot en met 5. kunnen de standplaatsen innemen buiten de aanwezigheid van de personen aan wie of door middel van wie ze werden toegewezen.
13.3 Bij een toegewezen plaats wordt verondersteld dat de kermisexploitant de plaats goed kent en verzaakt hij aan alle verhaal met betrekking tot hinder of schade die hij zou kunnen ondervinden van welke aard ook.
Artikel 14 Vooropzeg vanuit de gemeente (Wet art. 8 § 2, gewijzigd door decreet)
Wanneer een deel van de kermis of alle standplaatsen definitief worden opgeheven, geldt een termijn van vooropzeg aan de houders van een standplaats per abonnement van ten minste 6 maanden. In gevallen van absolute noodzakelijkheid kan hier van afgeweken worden. De minimumtermijn kan dan ingekort worden.
AFDELING 2
Artikel 15 (KB art. 24)
De personen belast met de praktische organisatie van de openbare kermissen en de kermisactiviteiten op het openbaar domein, hiertoe aangesteld door de burgemeester, zijn afgevaardigde of de concessionaris zijn gemachtigd om de documenten vermeld in Afdeling 1, artikel 3 van dit reglement te controleren.
Gemeentelijke website
Gemeentelijke kermiscomitées
ABB via digitaal loket.
Artikel 1
De gemeenteraad stelt het aangepast reglement over de kermisactiviteiten op de openbare kermissen vast.
Artikel 2
Dit reglement treedt in werking vanaf 1 juli 2023.