Terug
Gepubliceerd op 11/10/2022

Besluit  College van burgemeester en schepenen

di 11/10/2022 - 13:30

Tijdelijk politiereglement naar aanleiding van Halloween Run: vaststelling

Aanwezig: Kim Martens, burgemeester - voorzitter
Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Guy De Neve, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, Schepenen
Eddy De Mits, algemeen directeur
Bevoegd lid

Chris De Wispelaere, schepen

Regelgeving

Nieuwe gemeentewet, inzonderheid artikel 130 bis
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 286
Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 11 oktober 2022 over de aanvraag evenement Halloween Run - Studio Move: goedkeuring

Feiten en motivering

Het college is bevoegd om de tijdelijke politiereglementen op de gemeentewegen vast te stellen.
Davy Goossens, namens Studio Move organiseert Halloween Run op 29 oktober 2022 van 18.00 uur tot en met 23.00 uur.
Er werd op 8 september 2022 een aanvraag ingediend door Davy Goossens, namens Studio Move om tijdens deze organisatie verkeersmaatregelen te treffen.
De uitgewerkte verkeersregeling komt de verkeersveiligheid ten goede.

Bekendmaking

Dit besluit wordt bekendgemaakt op de gemeentelijke website en opgestuurd naar de aanvrager, gouverneur, de griffie van de politierechtbank en van de rechtbank van eerste aanleg, de lokale politie Deinze-Zulte-Lievegem, Hulpverleningszone Centrum en de noodcentrale (enkel bij wegomleggingen), De Lijn (indien route), Bpost, IVM, Lievo, Unizo, LVZ en de inwoners en betrokken handelaars.

Indien het politiereglement hinder met zich meebrengt voor de inwoners worden ze één week voor de aanvang van het evenement door de organisatie per brief verwittigd. 

Besluit

Artikel 1

Het tijdelijk politiereglement van Halloween Run op 29 oktober 2022 wordt vastgesteld als volgt:

1. Van 16.00 uur tot en met 23.30 uur:

  • Stilstaan- en parkeerverbod in Brugstraat van huisnummer 2 tot 22 (tussen Neerstraat en Pastoor Moernautstraat)
 
2. Van 18.00 uur tot en met 23.30 uur:
  • Afsluiten voor alle verkeer van Brugstraat tussen huisnummer 2 en 22
  • Eénrichtingsverkeer in Pastoor Moernautstraat (vanaf rondpunt Neerstraat tot Vredesdreef)
  • Omlegging via Drongense Steenweg - Neerstraat


Artikel 2

Het tijdelijk politiereglement wordt als volgt gesignaleerd:

1. Van 16.00 uur tot en met 23.30 uur:

  • Borden E3
 
2. Van 18.00 uur tot en met 23.30 uur:
  • Nadar + C3 op de kruispunten Brugstraat/Neerstraat en Brugstraat/Pastoor Moernautstraat
  • Bord F19 + M4 op het kruispunt Pastoor Moernautstraat/Neerstraat
  • Bord C1 + M2 + C31b op het kruispunt Pastoor Moernautstraat/Vredesdreef
  • Nadar + C3 + M2 + 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' op het kruispunt Dorsweg/Drongense Steenweg
  • Borden F41

 

Artikel 3

De signalisatie wordt aangeleverd door de gemeentediensten. De nodige signalisatie zal op voorhand klaargezet worden en dient door de organisator op straat geplaatst te worden en terug bij aanvang en einde van het evenement.