De voorzitter opent de zitting om 20:21.
De vergadering werd om 20.22 uur tijdelijk geschorst tussen agendapunten 2 en 3 om de gelegenheid te geven aan de gemeenteraad, om, na vaststellen door de raad voor maatschappelijk welzijn van zijn gedeelte van de jaarrekening 2019, op zijn beurt de jaarrekening 2019 deel OCMW goed te keuren.
De zitting werd met punt 3 hernomen om 22.47 uur.
Tony Vermeire, burgemeester
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 32 en 74
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 mei 2019 houdende goedkeuring huishoudelijk reglement ocmw-raad, artikel 31 en 32
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de OCMW-raad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de OCMW-raadsleden.
Elk OCMW-raadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de OCMW-raad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de OCMW-raad en de algemeen directeur.
Het zittingsverslag is te bekijken op https://youtu.be/y_ydvtqWbC8
De OCMW-raad keurt de notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraadszitting van 29 april 2020 goed.
Kim Martens, schepen
Het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikelen 41, 3°, 249 §3, 250, 260 en 262
Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 over de beleids- en beheerscyclus
OCMW-raadsbesluit van 27 maart 2019 houdende goedkeuring éénjarig meerjarenplan 2019
OCMW-raadsbesluit van 20 november 2019 houdende de meerjarenplanaanpassing van het éénjarig meerjarenplan 2019
Gemeenteraadsbesluit van 1 juli 2020 houdende Jaarrekening 2019 deel gemeente Lievegem: vaststelling
Overeenkomstig artikel 260 , tweede en derde lid, van het Decreet Lokaal Bestuur bestaat de jaarrekening uit een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting en wordt deze vastgesteld voor 30 juni van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarop de rekening betrekking heeft.
Omwille van de aanhoudende grote operationele impact van de fusie, in combinatie met de bijkomende werkdruk naar aanleiding van de coronacrisis, kon deze timing evenwel net niet worden gehaald. In artikel 250 van het Decreet Lokaal Bestuur wordt hierover gesteld dat indien nog geen jaarrekening is vastgesteld op 30 juni van het jaar dat volgt op het boekjaar in kwestie, de gemeente de gegevens over het ontwerp van jaarrekening in digitale vorm bezorgt aan de Vlaamse Regering, wat voor de gemeente Lievegem in die zin werd aangeleverd op 28 juni 2020.
De jaarrekening werd 14 dagen voor de gemeenteraadszitting via het notuleringsprogramma ter beschikking gesteld van de raadsleden
Conform artikel 249 § 3 van het Decreet Lokaal Bestuur stemmen de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hun deel van elk beleidsrapport. Nadat de raden zo het beleidsrapport elk voor hun deel hebben vastgesteld, keurt de gemeenteraad het deel van het beleidsrapport zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn goed. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel geacht definitief vastgesteld te zijn.
De jaarrekening 2019 voor de gemeente Lievegem sluit per 31 december 2019 af met:
Evenwichtscriteria
Balans op 31 december 2019:
Staat van opbrengsten en kosten op 31 december 2019:
Na opmaak van de jaarrekening 2019 blijkt het “beschikbaar budgettair resultaat” 5.158.755,91 euro beter te zijn in vergelijking met wat was vooropgesteld in het 1-jarig meerjarenplan 2019.
Hierbij moet echter nog rekening worden gehouden met de overdracht van investeringskredieten van 2019 naar 2020 op basis waarvan het beschikbaar budgettair resultaat voor 2020 daalde van 5.305,24 euro naar -1.782.662,67 euro.
Bijgevolg wordt het meerjarenplan 2020 – 2025 met de inbreng van het rekeningresultaat 2019 uiteindelijk dus positief beïnvloed met een bedrag van 3.371.093,24 euro.
Enig artikel
De OCMW raad stelt de jaarrekening 2019, deel OCMW Lievegem, vast zoals terug te vinden in bijlage en als dusdanig deel uitmakend van dit besluit.
Hilde De Graeve, schepen sociale zaken
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 78-3° betreffende de bevoegdheid van de raad voor maatschappelijk welzijn bij de vaststelling van reglementen
Besluit van de Vlaamse Regering van 30 april 2020 tot toekenning van een projectsubsidie aan de Huizen van het Kind ter compensatie van de aankoop van vrijetijdsmateriaal voor kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie.
Beslissing van het vast bureau van 16 juni 2020 over de vaststelling van het reglement vrijetijdspakketten corona van Huis van het Kind.
Op initiatief van de Vlaamse minister van welzijn volksgezondheid, gezin en armoedebestrijding Wouter BEKE, heeft de Ministerraad op 30 april een subsidie toegekend van 1 miljoen euro aan de Huizen van het Kind.
Dit besluit is gebaseerd op volgende motieven:
In het kader van de coronacrisis COVID-19 werden door de Nationale Veiligheidsraad aan aantal maatregelen uitgevaardigd om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Door deze maatregelen zien vele initiatieven ter ondersteuning van kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie zich genoodzaakt om hun fysieke dienstverlening stop te zetten en enkel nog in niet-fysieke dienstverlening te voorzien. Dit zorgt er niet enkel voor dat het (fysieke) contact met de gezinnen wegvalt, maar ook dat er bij kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie een groot tekort aan vrijetijdsmateriaal bestaat. Niet alle ouders hebben immers het spelmateriaal, de ruimte, het budget of de mogelijkheden om hun kinderen op een leuke en zinvolle manier bezig te houden. Voor kwetsbare gezinnen kan dit een extra grote uitdaging betekenen.
Heel wat organisaties namen reeds initiatief om kinderen in kwetsbare situaties te voorzien in noodzakelijk vrijetijdsmateriaal (spel-, knutsel-, sportmateriaal, boeken en strips, enz.). Op deze manier krijgen ook kinderen in een maatschappelijk kwetsbare positie in deze crisisperiode toegang tot kwaliteitsvol en uitdagend spelmateriaal. De vraag naar vrijetijdsmateriaal en ondersteuning blijft echter hoog, zeker nu de maatregelen verlengd worden en er hoogstwaarschijnlijk slechts gradueel naar een versoepeling zal worden overgegaan waardoor de fysieke dienstverlening door de Huizen van het Kind en het ter beschikking stellen van vrijetijdsmateriaal niet meteen gegarandeerd kan worden.
Via een subsidie aan de Huizen van het Kind kunnen de verschillende organisaties een compensatie krijgen voor de aankoop van vrijetijdsmateriaal. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat de Huizen van het Kind hun doelpubliek het beste kennen en zelf kunnen oordelen welk materiaal er best wordt aangekocht, rekening houdend met het onderscheid in leeftijden en de daarbij horende noden.
Het OCMW van Lievegem krijgt hiervoor een toelage van de overheid van € 3.013,52.
We kiezen ervoor om pakketten per leeftijdscategorie samen te stellen. Het besluit stelt dat het over kinderen tot en met 12 jaar gaat.
De inhoud van de pakketten moeten nog bekeken worden na overleg met de handelaren. We zouden opteren om een gezelschapsspelletje, wat knutselmateriaal en een educatief boekje in de pakketten te steken.
Om de pakketten in te bewaren willen we een herbruikbare tas laten maken met het logo van de gemeente en van het Huis van het Kind.
Dit reglement werd omwille van de dringendheid ter goedkeuring voorgelegd aan het Vast Bureau van 16 juni.
In het Bijzonder comité voor de sociale dienst werd op 15 juni een lijst goedgekeurd van begunstigden van deze premie (onder voorbehoud van goedkeuring van het reglement in het vast bureau).
De pakketten werden inmiddels aangekocht en worden begin deze maand uitgedeeld aan de begunstigden.
De uitgaven zijn voorzien onder jaarbudgetrekening: 2020/GBB-PER/0900-00/6159999/OCMW/VB/IP-GEEN
De ontvangsten (subsidie van € 3.013,52) zal worden geregistreerd onder jaarbudgetrekening 2020/GBB-WELZYN/0900-00/7406999/OCMW/VB/IP-GEEN
Enig artikel
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn bekrachtigt de beslissing van het vast bureau van 16 juni 2020 over de vaststelling van het reglement vrijetijdspakketten corona van Huis van het Kind.
Chris De Wispelaere, schepen
Kim Martens, schepen
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 41, tweede lid,2° en artikel 161
Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 maart 2019 Personeel - vaststelling organogram: goedkeuring
De beslissing van het vast bureau van 10 februari 2020 over organogram Lievegem - aanpassing: goedkeuring
Het College van 9 maart 2020 waarbij het college kennis neemt van het verslag werkgroep - audit logistiek Lievegem
De collegebeslissing van 2 juni 2020 over Organogram Lievegem - aanpassing m.b.t. poetspersoneel: principiële goedkeuring
In het oorspronkelijk organogram van Lievegem was het voltallige poetspersoneel ondergebracht bij het team Logistiek. Hierop kwam enige reactie van het team sport. Hun grootste bezorgdheden zijn o.a. volgende zaken:
- het team sport heeft een andere werkregeling (weekendwerk) dan de medewerkers die instaan voor het poetsen van de gemeentelijke gebouwen
- het is aangewezen dat het poetspersoneel van de sporthal rechtstreeks wordt aangestuurd door het team sport
- het poetspersoneel van de sporthal heeft een ander takenpakket dan het poetspersoneel van de gemeentelijke gebouwen; zij staan in voor o.a. het onthaal van gebruikers van de sporthal, sleutelbeheer, doen de kassa van het zwembad, staan in voor de cafetaria, bieden logistieke hulp bij bepaalde activiteiten...
Omwille van boven vernoemde redenen maken zij deel uit van het team sport.
Daarnaast wensen wij te verwijzen naar het auditrapport - Logistiek Lievegem door Dries Simoen (periode december 2019 - januari 2020).
Op 27 februari 2020 werd dit auditrapport besproken met schepen Chris De Wispelaere, de algemeen directeur en de teamleider logistiek.
Op 4 maart 2020 neemt het MAT kennis van het auditrapport en op 9 maart 2020 neemt het College kennis van het auditrapport.
In het auditrapport werking logistiek Lievegem, verslag werkgroep sportsite Zomergem van 11 maart 2020 en het verslag van de werkgroep sportsites Lovendegem en Waarschoot van 17 maart 2020, zijn een aantal aanbevelingen terug te vinden.
Uit de audit is gebleken dat het noodzakelijk is om het aantal poetsuren in de sportsites uit te breiden. Om te kunnen voldoen aan de vereiste hygiënische normen stelt de auditor voor om 4 x 19 uur (of 2 VTE) bijkomend poetspersoneel aan te werven (zie in bijlage het verslag).
Concreet stelt de auditor voor:
- Om in de sportsite van Zomergem 2 x 19 uur bijkomend poetspersoneel aan te werven;
- Voor de sportsite van Waarschoot (uitbreiding sportsite voorjaar 2021) 1 x 19 uur;
- Een 'vlinder' aan te werven voor de 3 sportsites - 1 x 19 uur.
Bijkomend stelt de auditor voor om het poetspersoneel rechtstreeks te laten aansturen door de verantwoordelijke van de sportsite.
De voorgestelde wijzigingen werden besproken met de vakorganisaties op 8 juni 2020 en nagestuurd op 9 juni 2020.
Het krediet voor deze bijkomende loonkost van 81.029,06 euro voor 4 x 19 uur zal beschikbaar gesteld worden door middel van kredietverschuivingen op de jaarbudgetrekening 2020/GBB-PER/0742-00/6203000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN.
Inzake de duurzame financiering werd door de financieel directeur, Bart Kerkhof, een document opgesteld dat in in bijlage werd toegevoegd waaruit blijkt dat de meerkost voor uitbreiding organogram financieel haalbaar is binnen de meerjarenplanning.
Enig artikel
De raad gaat akkoord om het poetspersoneel van de sportsites (totaal = 2,5 VTE) over te hevelen van het team logistiek naar team sport. 2,5 VTE zijn reeds opgenomen in het organogram, deze worden uitgebreid met 2 VTE (of 4 x 19 uur). Aldus komt het totaal poetspersoneel voor de 3 sportsites van Lievegem op 4,5 VTE.
Chris De Wispelaere, schepen
Decreet van 22 december over het lokaal bestuur, artikel 78, °3, 186 en 286
Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel
Besluit van de Vlaamse regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 3 juli 2019 over Rechtspositieregeling OCMW Lievegem: goedkeuring
De rechtspositieregeling voor gemeente en OCMW Lievegem werd goedgekeurd in de raad van 3 juli 2019. Ondertussen zijn er een aantal bepalingen die we wensen aan te passen, te verduidelijken, te verbeteren.
De voorgestelde wijzigingen werden besproken in het managementteam van 8 april 2020 en het College van 28 april 2020.
Het ontwerp van de wijzigingen van de rechtspositieregeling werd besproken op een vakbondsoverleg op 8 juni 2020 en resulteerde in een protocol van akkoord voor het merendeel van de wijzigingen. Voor de artikelen 303-1 en 341-1 is er een protocol van niet-akkoord.
Wijziging artikel 18 - Op basis van hun inzagerecht vermeld in artikel 29 van het decreet lokaal bestuur hebben raadsleden het recht om aanwezig te zijn bij een examen als waarnemer. Dit recht wordt vaak gespecificeerd in de RPR of in het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad of in de deontologische code van de raadsleden. Op vraag van het College wordt dit toegevoegd.
Wijziging artikel 28 - We willen selectieprocedures zo vlug als mogelijk afwerken. In het BVR RPR is geen minimumtermijn voorzien om kandidaten op de hoogte te brengen van de selectieprocedure. We werken meer en meer met thuisopdrachten en dan is de termijn van veertien dagen te lang. Zeven dagen is een minimum, niets belet ons om voor bepaalde procedures een langere termijn te hanteren.
Wijziging artikel 234 - Personeelsleden kunnen hun prestaties verminderen door bijvoorbeeld onbetaald verlof als recht aan te vragen. Die vermindering is uitgedrukt in percentages. Voor de poetsmedewerkers van de dienstenchequeonderneming wensen we dit te wijzigen omdat we geen decimale dienstencheques kunnen verwerken. Gezien de algemeen directeur dit al toegestaan heeft, wensen we dit in te voeren met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2020.
Wijziging artikel 237, 241 en 256 - We merken dat de aanvraagtermijnen voor verloven te lang zijn voor personeelsleden die al in een verlofstelsel zitten en dit eventueel willen verlengen. Daarom voorzien we een verkorte aanvraagtermijn voor verlengingen.
Wijziging artikel 295 - In het oorspronkelijk ontwerp van RPR was er enkel sprake van een toeslag voor prestaties op zaterdag, zondag, feestdag of ‘s nachts. Na onderhandelingen werd er extra inhaalrust ingevoerd met uitzondering van de cluster vrije tijd. Dit artikel was hier nog niet aan aangepast. Voor de duidelijkheid zetten we dit nu recht met inwerkingtreding met terugwerkende kracht vanaf 1 september 2019.
Wijziging artikel 297 - Een gemeente als Lievegem heeft door de schaalvergroting nood aan een permanentieregeling waarbij zowel calamiteiten op het openbaar domein als binnen het patrimonium snel kunnen ondervangen worden. Permanentie verschilt van een oproep met verstoringstoelage in die zin dat het gegarandeerde beschikbaarheid inhoudt. Een oproep met verstoringstoelage biedt deze garantie niet.
Wijziging artikel 301 en toevoeging artikel 302-1 - Grafmakers moeten kelders openen, leegpompen en sluiten om bijzettingen te doen. De gevarentoelage is niet van die orde dat de werklieden staan te springen voor die job. De bodemstructuur in Lievegem is verre van ideaal (geen zandgrond); leem en zelfs ondoordringbare kleilagen maken dit werk er niet makkelijker/aangenamer op. De drie grafmakers in Waarschoot kregen dit. Oorspronkelijk werd dit niet meegenomen met de RPR Lievegem omdat in het organogram geen specifieke functie van grafmaker was voorzien. Per vergissing bleven de grafmakers van Waarschoot deze maandelijkse vergoeding ook ontvangen na inwerkingtreding van de RPR Lievegem. We voorzien voor Lievegem vijf à zes grafmakers voor de zeven begraafplaatsen. Team infrastructuur is vragende partij om deze vergoeding te blijven voorzien, ook voor de grafmakers van Lovendegem en Zomergem en dit met terugwerkende kracht vanaf 1 september 2019.
Toevoeging artikel 303-1 - Een teamleider A3a bevorderde tot directeur A4a. Beide weddeschalen zijn identiek. Artikel 274 i.v.m. de minimale salarisverhoging bij bevordering is niet van toepassing bij bevordering binnen hetzelfde niveau. Om toch een financiële compensatie te voorzien voor de toegenomen verantwoordelijkheid en lidmaatschap van het MAT, wordt voorgesteld om een managementtoelage toe te kennen. Deze kan maximum 8% van het geïndexeerde brutojaarsalaris bedragen. Dit wordt ingevoerd met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2020.
Wijziging artikel 307 en 316 - De vergoeding voor reiskosten en kosten voor het woon-werkverkeer worden voortaan maandelijks in plaats van per kwartaal uitbetaald. Dit is makkelijker voor team personeel omdat we zo werkpieken vermijden.
Wijziging artikel 338 - Van zodra personeelsleden met loopbaanvermindering in het eindeloopbaanstelsel (lees: zonder motief) een wijziging aanvragen om minder te presteren, wordt dit beschouwd als een nieuwe aanvraag. Hierdoor verliezen ze dan de premie van de RVA omdat ze zonder motief niet in aanmerking komen voor Vlaams zorgkrediet. Om hier aan tegemoet te komen, wordt een bepaling ingevoegd om dit stelsel te combineren met onbetaald verlof als recht.
Toevoeging artikel 341-1 - In Zomergem werd de functionele loopbaan A1a-A1b-A2a toegepast; in Lievegem is dit A1a-A2a-A3a. Twee personeelsleden hebben op dit moment nog de weddeschaal A1b. Voor de teamleider gebouwen wordt met ingang van 1 januari 2020 de nieuwe functionele loopbaan A1a-A2a-A3a toegepast. De deskundige personeel op niveau A behoudt de functionele loopbaan A1a-A1b-A2a.
Toevoeging artikel 341-2 - Het bestuur wil eerst aan de indienstzijnde personeelsleden de kans te geven om mee te dingen naar een nieuwe functie vooraleer de functie extern vacant te verklaren. Indien de nieuwe functie contractueel is, is de kans klein dat statutaire personeelsleden zich kandidaat stellen. Dit werd ingevoegd na opmerking van ABB.
De invoering van deze wijzigingen hebben geen financiële impact voor het OCMW.
Artikel 1
In artikel 18, paragraaf 2 wordt een laatste lid toegevoegd: "De leden van de aanstellende overheid en de raadsleden kunnen als waarnemer aanwezig zijn bij de selectieproeven."
Artikel 2
In artikel 28 wordt "veertien kalenderdagen" vervangen door "zeven kalenderdagen".
Artikel 3
In artikel 234 wordt paragraaf 3 toegevoegd: "De poetsmedewerkers van de dienstenchequeonderneming, hebben het recht om tijdens de loopbaan gedurende 60 maanden hun prestaties te verminderen tot een geheel aantal uren met een maximum tot 19/38. Dat deeltijdse onbetaalde verlof kan alleen genomen worden in periodes van minimaal drie maanden. Zodra het personeelslid 55 jaar is, heeft hij altijd het recht om de prestaties te verminderen tot maximum 19/38."
Artikel 4
In artikel 237 wordt paragraaf 1 gewijzigd als volgt: "De aanvraag wordt ingediend bij de algemeen directeur:
Artikel 5
In artikel 241 wordt paragraaf 1 gewijzigd als volgt: "De aanvraag wordt ingediend bij de algemeen directeur bij voorkeur een maand op voorhand en minstens drie maanden op voorhand als het een periode van minimaal één maand is (bij verlenging minstens een maand op voorhand)."
Artikel 6
In artikel 256 wordt paragraaf 1 gewijzigd als volgt: "De aanvraag wordt ingediend bij de algemeen directeur minstens drie maanden en maximum zes maanden op voorhand (bij verlenging minstens een maand op voorhand). De algemeen directeur kan enkel een kortere termijn aanvaarden als het zorgkrediet wordt aangevraagd:
Artikel 7
Artikel 295 wordt gewijzigd als volgt: "Een personeelslid dat overuren presteert op zaterdag, zondag, een reglementaire feestdag of ’s nachts heeft recht op de extra inhaalrust of toeslag zoals vermeld in artikel 292."
Artikel 8
Artikel 297 wordt gewijzigd als volgt: "Het personeelslid dat door de algemeen directeur wordt aangewezen om zich buiten de normale diensturen thuis beschikbaar te houden voor interventies voor strooidiensten of voor calamiteiten op het openbaar domein en binnen het gemeentelijk patrimonium ontvangt een permanentietoelage. De organisatie van de permanentieregelingen wordt verder geregeld in het arbeidsreglement."
Artikel 9
In artikel 302, paragraaf 2, wordt punt 1 gewijzigd als volgt: " ontbeenderen / ontgraven van parken en begraafplaatsen / bijzettingen in grafkelders;"
Artikel 10
Artikel 302-1 wordt toegevoegd: "Het personeelslid waarin in het takenpakket werkzaamheden zijn opgenomen zoals bepaald in artikel 301, paragraaf 2 punt 1, ontvangt een jaartoelage. Het bedrag van die jaartoelage is gelijk aan 10% van de 13de salaristrap van salarisschaal E2 tegen 100%.
De permanente gevarentoelage wordt maandelijks samen met het salaris betaald."
Artikel 11
Artikel 303-1 wordt toegevoegd: "Een managementtoelage wordt toegekend aan de leden van het managementteam met een graad van rang Ax die na een bevorderingsprocedure hetzelfde salaris verdienen als in hun vorige graad van rang Av.
De managementtoelage bedraagt 8 % van het geïndexeerde brutojaarsalaris.
De managementtoelage wordt maandelijks samen met het salaris betaald."
Artikel 12
In artikel 307 wordt "per kwartaal betaald" vervangen door "maandelijks betaald".
Artikel 13
In artikel 316 wordt "per kwartaal uitbetaald" vervangen door "maandelijks uitbetaald".
Artikel 14
In artikel 338 wordt een laatste lid toegevoegd: "In afwijking van artikel 238 paragraaf 2 kan het personeelslid dat in toepassing van de bepalingen van de Herstelwet van 22 januari 1985 houdende sociale bepalingen, hoofdstuk IV, afdeling 5 vóór 2 september 2016 loopbaanvermindering heeft tot de pensioenleeftijd dit combineren met gedeeltelijk onbetaald verlof als recht."
Artikel 15
Artikel 341-1 wordt toegevoegd: "In afwijking van artikel 122 behouden de gewezen personeelsleden van gemeente Zomergem van niveau A de salarisschaal A1b en de functionele loopbaan A1a-A1b-A2a tot 31 december 2019.
Met ingang van 1 januari 2020 wordt de teamleider gebouwen ingeschakeld in de tweede salarisschaal van de functionele loopbaan A1a-A2a-A3a, met name A2a, met behoud van de opgebouwde geldelijke anciënniteit en schaalanciënniteit.
De deskundige personeel op niveau A (uitdovende functie in het organogram) behoudt de functionele loopbaan A1a-A1b-A2a."
Artikel 16
Artikel 341-2 wordt toegevoegd: "Tot de datum van goedkeuring van de personeelsformatie kiest het bestuur voor de principiële contractuele tewerkstelling. Het statutaire personeelslid in dienst op datum van inwerkingtreding van deze rechtspositieregeling behoudt het statutaire dienstverband na een aanwervings- of bevorderingsprocedure in een contractuele betrekking."
Artikel 17
Artikel 344 wordt toegevoegd: "§1. Deze rechtspositieregeling werd gewijzigd door de raad op 1 juli 2020. De gewijzigde bepalingen treden in werking op 1 juli 2020 meer bepaald:
§2. In afwijking van paragraaf 1 treedt artikel 341-2 in verband met behoud van het statutaire dienstverband na een aanwervings- of bevorderingsprocedure in een contractuele betrekking in werking op 1 juli 2019.
§3. In afwijking van paragraaf 1 treden volgende gewijzigde of nieuwe bepalingen in werking op 1 september 2019:
§4. In afwijking van paragraaf 1 treden volgende gewijzigde of nieuwe bepalingen in werking op 1 januari 2020:
§5. In afwijking van paragraaf 1 treedt artikel 234, paragraaf 3 waarbij de poetsmedewerkers van de dienstenchequeonderneming hun prestaties kunnen verminderen tot een geheel aantal uren met een maximum tot 19/38 in werking op 1 maart 2020.
Namens OCMW-raad,
Eddy De Mits
algemeen directeur
Nicholas Spinel
voorzitter