Terug
Gepubliceerd op 11/09/2024

Besluit  College van burgemeester en schepenen

di 10/09/2024 - 13:30

Tijdelijk politiereglement naar aanleiding van 'Strapdag De Notelaar' - GO! BS De Notelaar: vaststelling

Aanwezig: Kim Martens, burgemeester - voorzitter
Freddy Haegeman, Caroline Fredrick, Chris De Wispelaere, Jeroen Van Acker, Martine Lataire-Gyssels, Vincent Laroy, Hilde De Graeve, schepenen
Kenneth Pauwels, algemeen directeur
Verontschuldigd: Guy De Neve, schepen
Bevoegd lid

Chris De Wispelaere, schepen

Regelgeving

Nieuwe gemeentewet, inzonderheid artikel 130 bis
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 286
Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten over de politie over het wegverkeer
Koninklijk besluit van 1 december 1975 over het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 10 september 2024 over de aanvraag evenement Strapdag De Notelaar - GO! BS De Notelaar: goedkeuring

Feiten en motivering

Het college is bevoegd om de tijdelijke politiereglementen op de gemeentewegen vast te stellen.
Lisa Tondat, namens GO! BS De Notelaar organiseert 'Strapdag De Notelaar' op 20 september 2024 van 8.30 uur tot en met 15.00 uur.
Er werd op 20 augustus 2024 een aanvraag ingediend door Lisa Tondat, namens GO! BS De Notelaar om tijdens deze organisatie verkeersmaatregelen te treffen.
De uitgewerkte verkeersregeling komt de verkeersveiligheid ten goede.

Bekendmaking

Dit besluit wordt bekendgemaakt op de gemeentelijke website en opgestuurd naar de aanvrager, gouverneur, de griffie van de politierechtbank en van de rechtbank van eerste aanleg, de lokale politie Deinze-Zulte-Lievegem, Hulpverleningszone Centrum en de noodcentrale (wegomleggingen), De Lijn (indien route), Bpost, IVM, Lievo, Unizo, LVZ en de inwoners en betrokken handelaars.

Indien het politiereglement hinder met zich meebrengt voor de inwoners worden ze één week voor de aanvang van het evenement door de organisatie per brief verwittigd.

Besluit

Artikel 1

Het tijdelijk politiereglement van 'Strapdag De Notelaar' op 20 september 2024 van 8.30 uur tot en met 15.00 uur wordt vastgesteld als volgt:

  1. Stilstaan- en parkeerverbod op de parkeerstroken ter hoogte van Schoolstraat 38 en 40, 9950 Lievegem.
  2. Afsluiten van de rijweg ter hoogte van het kruispunt Patronagiestraat/Schoolstraat en het kruispunt Patronagiestraat/Nijverheidsstraat (aan Schoolstraat 38)
  3. Wegomlegging via Schoolstraat - Waarschootdorp - Stationsstraat - Vennegoedstraat - Nijverheidsstraat. Doorgaand verkeer in Nijverheidsstraat richting Schoolstraat wordt afgeleid via Nieuwstraat.


Artikel 2

Het tijdelijk politiereglement wordt als volgt gesignaleerd:

  1. Borden E3
  2. Nadar + C3 ter hoogte van het kruispunt Patronagiestraat/Schoolstraat en het kruispunt Patronagiestraat/Nijverheidsstraat (aan Schoolstraat 38)
    Borden C3 + onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' + F45 op volgende kruispunten Nijverheidsstraat/Nieuwstraat, Nijverheidsstraat/Torenzicht, Nijverheidsstraat/Brouwerspad en ter hoogte van Nijverheidsstraat 3.
  3. Borden F41 op de kruispunten Patronagiestraat/Schoolstraat, Waarschootdorp/Stationsstraat, Stationsstraat/Stationsstraat, Stationsstraat/Vennegoedstraat, Nijverheidsstraat/Vennegoedstraat en Nijverheidsstraat/Nieuwstraat.
    Borden F41 op de kruispunten Nijverheidsstraat/Nieuwstraat, Nijverheidsstraat/Torenzicht, Nijverheidsstraat/Brouwerspad, ter hoogte van Patronagiestraat 3 en ter hoogte van Nijverheidsstraat 2.


Artikel 3

De signalisatie wordt aangeleverd door de gemeentediensten. De nodige signalisatie zal vooraf klaargezet worden en moet door de organisator op straat geplaatst worden bij aanvang en terug bij einde van het evenement.